onsdag 6 februari 2013

Sovrumsbilder

Jag märker att vi verkligen inte tagit många bilder inne i huset innan vi började renovera. Men ni kan få se på lite sovrumsbilder under renoveringstiden.. Här är alla furulister vitmålade.

Ett par bilder från sonens rum efter att vi (jag och barnen) rivit ner den bruna vävtapeten.


I dotterns rum fanns en förskräcklig tapet där våderna inte ens var i samma färg! Här nedan har vi beslutat oss för att behålla panelen, så maken har spacklat över alla ojämnheter. Garderobsdörrarna är fortfarande gröna men de ska bli vita så småningom:)


Vårt blå sovrum.



Här sitter jag upp den sista blommiga våden. Vet inte om det syns men tapeten bredvid är prickig.
 
På lördag ska ungarna vara hos farmor och farfar så jag och maken kan tapetsera färdigt(?) vardagsrummet. Jag har inte varit i huset på snart två veckor så jag ser verkligen fram emot att åka dit:)
Då får jag även se hur det går med köket.. I måndags flytspacklades golvet färdigt. Imorgon ska vi åka och titta på golv men vi vet inte vilken sort. Plast, laminat eller klinker? Nackdelen med klinker är om du tappar en kopp går den genast sönder, i många bitar! Och eftersom det bara är drygt tre kvadratmeter så behöver vi inte välja det absolut billigaste altenativet heller;)


2 kommentarer:

  1. Vilken fin tapet!
    Vad roligt att greja tillsammans i helgen. Går ju fortare, samtidigt som det är mysigt att få jobba ihop;)Vilken härlig sommar ni har framför er. Från lägenhet till hus..sköönt!

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni får det!! Hoppas ni får riktigt mycket gjort i helgen:) Härligt med en vår å sommar i hus! Må gott! Kram Emelie

    SvaraRadera