tisdag 14 maj 2013

Tre sorter

Först var sockret slut. Sen var det inte slut. Hittade en påse med lite vanligt socker, en burk med lavendelsocker och muscovadosocker. Maken stängde av vattnet för att han skulle byta ut den ena utkastaren till trädgårdsslangen. Jag satte igång att baka, utan vatten. Men man behöver ju inte vatten till småkakor och jag var försiktig så jag blev inte såå klädd om händerna;) Nu har jag bakat klart och vattnet är tillbaka, typiskt...
Det blev (lite för mjuka?) ingefärasnittar, lavendeldrömmar (som inte alls ser ut som drömmar!) och chokladsnittar (som jag inte provsmakat eftersom jag ätit mig mätt på de andra kakorna..) Har ju haft varmluftsugn i båda lägenheterna så jag måste lära mig att använda vanlig ugn nu.. Så chokladsnittarna tror jag blev bra för att jag kom på att jag måste höja värmen i ugnen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar