torsdag 2 maj 2013

Torsdag

Det blev en ganska lugn dag idag. Har spanat in mina pelargonier. De verkar trivas utmärkt i syrummet:) Några av dem har jag haft i flera år. Fast jag har ingen aning om vilken som är vilken. Det blir en överraskning sen när de blommar vilka färger det blir;)
Rörmockarn var här och kollade vårt värmesystem idag. Snart kanske vi får ordning på varmvattnet .. Vi har nämligen alltid dåligt med varmvatten, hur mycket vi än eldar i pannan.
Jag åkte och handlade efter att ha hämtat dottern på förskolan. Sen var vi ute drygt en timme. Dottern hade fått en ny bamse i brevlådan så hon klättrade upp på "berget" och satt en stund och läste:)
Till middag köpte jag Santa Marias kryddblandning för någon indisk rätt, samt naan bröd. Smidigt och gott! Tyckte iaf jag och lillebror:) Maken är ute och hämtar hem(?) ett blocketfynd. Spännande:))








1 kommentar:

  1. Låter som en skön dag! Och blocket fyndet:vad blev det?:) Idag har vi haft en ute dag och är barnvakt åt Jonahs kompis Neoh. Ibland leker dom bra ibland mindre bra;) Ska bli kul och se hur våra stora leker nästa gång vi ses! Kanske går bättre tjej och kille.. Imorgon åker vi och köper färg mm till renoveringen..Önskar Er en skön fredag! Kram E

    SvaraRadera