onsdag 20 mars 2013

Äntligen!

Har ingen färdig bild på trappan och jag har ingen lust att gå upp ur min sköna säng(luftmadrass) för ett foto;) Men, nu är den klar! Typ.. för det finns ju alltid ställen att bättringmåla på;)

Kvar att göra är:
belysning + el i köket,
Fixa duschblandaren i badrummet så vi kan sätta på vattnet där,
även taket i badrummet ska fixas (sänkas och sättas i spottar)

Senare projekt är gästtoa(superbudgetrenovering) och tvättstuga(mindre budgetrenovering ...)

Jag undrar hur mycket vi lagt ut på färg.. Det är nog ganska många tusenlappar. Det tänker man inte på. Man ska bara måla lite.. Listerna och trappan har vi målat 3-5lager(beroende på vem som målat). Väggarna i gillestugan krävde tre lager trots att vi målade med en färg som var mörkare än den som var innan. Våra furudörrar kommer att kosta oss lika mkt som att köpa nya, pressade, dörrar. Men vi(maken) vill hellre ha kvar våra som är massivt trä.. Jag är bara så less på att måla så jag hade hellre köpt nya dörrar:P


2 kommentarer:

  1. Lämna dörrarna på sprutlackering så blir de ju som nya men massiva ;) / hoppetossan

    SvaraRadera
  2. TACK bästa Hanna för dina tårttips! <3

    SvaraRadera