tisdag 31 juli 2012

Sommar

Vi verkligen älskar semester. Fast vem gör inte det? Eftersom vi bor i en trång lägenhet passar vi på att göra små turer hela tiden. Så våra sommarprojekt får bli höstprojekt istället.. Vi hade en underbar vecka i Dalsland. Nu är vi hemma några dagar innan vi åker till nästa ställe. Idag kanske vi tar en sväng till Liseberg. Det beror på orken och vädret.
Ska hinna plocka av resten av hallonen också. Har sju liter i frysen och ska plocka åtminstone tre till. Igår gjorde jag och tjejen en krokodiltårta. Hon har pratat om en sån länge så jag blev sugen på att göra en. Gjorde en helt vanlig rulltårtsbotten som jag delade i tre delar. Fyllde den med chokladpudding och färska hallon. Vispade grädde med grön karamellfärg. Jag gillar inte såna där godisfluffar eller andra syntetiska smaker på tårtor. Det fick dock bli några ahlgrens bilar som ryggrad;) man tager vad man haver. Tur vi har vita smultron så krokodilen fick vita tänder.. Nu ska jag hoppa in i duschen och ta tag i dagen!





1 kommentar:

  1. Vilken häftig tårta och vilka härliga bilder :)

    Sv: Fredriksdal ligger mitt i Helsingborg, alltså min hemstad :)
    Det är där dom spelar in teatern med Eva Rydberg ;)
    Superfint ställe med en massa gammalt, en massa djur och idag hade vi då även tur att de hade lite teater som man fick hänga med på i entrépriset :)

    SvaraRadera