söndag 23 juni 2013

Det här med träning

Jag här så svårt att hitta bra rutiner. Ena veckan tränar jag flera gånger och nästa inget alls.. Igår cyklade jag en halvtimme på motionscykeln. Lyssnade på sommarpratarna samtidigt så det blev inte lika långtråkigt;) Idag har vi varit riktigt sega. Vi har haft en intensiv vecka. Så vi (jag) orkade inte laga middag, och det blev pizza. Eftersom vi hade varit ute i trädgården var vi hungriga som hästar. Och sen blev vi(jag) jätte mätta. Men också lite piggare, i af jag. Så jag kom på att jag skulle jogga en sväng. Sagt och gjort. Tänkte jogga till "stora vägen" och tillbaka. Det blir tre kilometer och lagom med tanke på att jag bara joggat en gång i år. Men jag hittade mitt tempo ganska snart och joggade HELA rundan! 5km på 32minuter. Det är inte illa för att inte ha joggat regelbundet på flera år! Jag antar att jag, trots min övervikt på 10(!)kg och min icke-regelbundet vad gäller träning, har någonslags grundkondis ändå:) Men nu måste jag verkligen börja ta hand om min kropp! Och ta mig tid till träning. Så varje gång ni träffar mig måste ni fråga hur det går med träningen eller erbjuda er att gå en långpromenad med mig;)

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Hanna! Nu har du ju en bra morot att fortsätta: förbättra din tid! Jag har lärt mig att ska jag få rutin på träningen så får jag göra det på morgonen,även om det innebär att gå upp tidigt:) för sen händer det en massa saker under dagen och vips är det dags att sova! Jag ska skicka sms titt som tätt och fråga hur det går med träningen;) Må gott! Kram E

    SvaraRadera