måndag 5 november 2012

Kalas


Lillebror var riktigt trött på sitt eget kalas. När vi sjungit för honom och han hade fått sina presenter fick han sova:) Vi har fortsatt kalasandet idag med rester av både mat och fika. Tårtan blev riktigt lyckad. Lite söt men det funkar till kaffe.. Första lagret var vanlig chokladpudding. Andra lagret vispade jag ihop grädde och frysta hallon(inget socker). På tårtan hade jag 5dl grädde med krossad dajm och sedan marsipanlock. Fem deciliter grädde var faktiskt lite snålt, kunde ha haft liite mer, så hade jag också en stor tårtbotten. I och med att jag gjorde tårtan dagen innan så hann dajmen lite grann smälta ihop med grädden. Marsipanen hann bli lite för blöt så jag skulle ha väntat med det tills samma morgon. Å andra sidan tycker jag det är godare när marsipanen inte är hård, den ska vara så där mitt emellan;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar